14 Kas 2014

Evaze...

Nedir evaze?
Türk dil kurumuna göre, etek ucuna doğru genişleyen giysi anlamına geliyor.
Orijini ise modanın beşiği Fransa'nın resmi dili Fransızca :))) 
Fr. évasé: geniş ağızlı, yayvan demekmiş.

Her ne haltsa işte, bi tane ondan etek kalıbına ihtiyacım vardı :))
Dikkatinizi çekmek isterim ki ihtiyaç yani! Sebebine bir ara değiniriz lazım olursa.

Yalnız kumaşım tek en bile değil, 80 cm. eni var sadece  ve ben eteğimin 70 cm civarı olmasını istiyorum. Nam-ı diğer şanel/chanel boy.
Yani 1/4 kalıp genişliği 70cm. boyda max 40 cm olmak zorunda. Bu şartlara uyan bildiğiniz bi kalıp var mı acaba?
Evet, benim de yok :D

Eee napıcaz o zaman? İş başa düştü ML, ayarla bakalım kalıbı :))))
Hatta madem yapıcan bi cengaverlik bi  de paylaş da tam olsun bari dedim.
İyi demişim di mi :D

Bunun için önce bir temel etek kalıbına ihtiyacım vardı ve elimde kendi ölçülerime göre yüksek bel bi kalıp zaten vardı. Ha yeniden çıkarıp onu da anlatabilirdim ama elini sallasan "temel etek kalıbı nasıl çıkarılır" yazısına denk gelinebileceği için yeniden anlatmak ısıtılmış pilavı yeniden önünüze koymak olacaktı ki o da pek tatsız olurdu. Ben de o kısmı atadım :))

Bundan sonraki kısmı elimden geldiğince anlaşılır biçimde anlatmayı deniycem ama bakalım neler olacak :D

İşte başlıyoruz...

Öncelikle kullanacağımız etek kalıbı "düz dar etek" kalıbı olmalı.
Yani kalça çizgisinden itibaren aşağıya kadar aynı genişlikte iniyor olmalı.

Kalıbımızın pens ucundan, kumaş katı (orta) çizgisine paralel bir çizgi çekiyoruz.

Bunun için pens ucundan orta çizgiye kaç cm. olduğunu ölçüp aynı miktarda etek ucu orta çizgisinden içeriye doğru işaretleyip dümdüz çizebilirsiniz.
(ay inşallah karışık olmuyodur yaa)

Bir sonraki adım pens çizgisinin bi tarafından ve aşağı kadar çizdiğimiz çizgi üzerinden keserek kalıbımızı ikiye ayırmak.

Ay karnıma ağrılar girmeye başladı. Ne zormuş beee...


Şimdiii benim genişleteceğim miktar zorunlu olarak belli olduğundan olması gerekenden biraz farklı uygulamak durumundaydım. Ama olması gerekeni anlatayım.

Kural olarak önce ön kalıp üzerinde çalışılır.
Ön pens çizgileri üst üste getirilerek pens tamamen kapatılır.
Pens kapatıldığında, kalıbın aşağıya doğru üçgen biçiminde açılmış olması gerekiyor.
Bu üçgen biçimindeki açıklığın en altında (etek ucunda) oluşan mesafe ölçülür ve arka kalıba aktarılır.
Yani arka kalıp parçasının  pensini kapattığınızda etek ucunda oluşan açıklık ile ön kalıp parçasının etek ucunda oluşan açıklıkla aynı genişlikte olmalıdır.
Ama bu durumda çoğunlukla arka pens tamamen kapanmaz, azıcık bir pens açıklığı kalır.
Bu pens payı iptal edilir (yok sayılır) ve iptal edilen pens payı kadar belin yan tarafından içeri doğru ölçülüp daraltır.
Son olarak da belin yan hattı tekrar çizilerek düzeltilir.
Açık kalan kısımlar ise başka bir kağıt parçası yapıştırılarak sabitlenir.

Umarım siz anlamışsınızdır çünkü ben bile kendi yazdığımı anlayamamaya başladım :))
Şu an farkediyorum ki fotoğraflar da yetersiz olmuş zaten :(
Yine de denemeye devam edicem bakalım.

Benim ön kalıp parçasının etek ucunda açılan mesafem 8 cm. idi.
Arkada da aynı miktarda açtım ve bu açıklığı kağıt ekleyip yapıştırarak sabitledim.



Huh! Anlatması da tutturması da en meşakkatli olan kısmı atlattık sonunda. 
Buraya kadar başarılı bir şekilde gelebildiysek, son bişey daha kaldı yapmamız gereken.
Şu etek ucunda oluşan açıklık vardı ya, hani bende 8 cm. olan :)
Heh işte onun yarısı kadar yan tarafa ekleme yapmamız gerekiyor. 
Yani benim ölçülerime göre 4 cm.lik bi çıkıntı olacak yandan.

Başka bir kağıdın bir tarafını dümdüz olacak şekilde kesip etek ucu yan çizgisinden 4 cm. dışarı doğru yerleştirdim ve kağıdın devamını da kalça çizgisine sıfırlanacak şekilde yerleştirdim. 
Etek ucu hattını yeniden çizip düzelttim ve kestim ama siz bunu göremiyosunuz tabi. 


Ben en son belin her yerinden 3er cm. ölçüp azıcık beli düşürdüm. Kalan pens artığı 9mm. falandı. Onu da yanlardan attım.
Hmmm bu arada beli 5 cm ve üzerinde düşürecekseniz yan bel çizgisini kalçaya kadar düz çizmeniz gerekir yanlarda pot yapmaması için. Yoook düşürmem ya da 2-3 cm düşürücem sadece derseniz benim gibi, o zaman az biraz kavisli olabülüü..


Son hali de şöyle bişey oldu işte...


Karman çorman oldu di mi :)))
Kalıp anlatmak dikiş anlatmaktan zormuş be...
Zaten insanın aklındakini fotoğraf ve yazıyla anlatması zor iş bence.
Acaba bi vlog mu açsam ya, sanki öyle daha kolay olur gibi benim için.
Hehehe önce video çekme işini çözmeliyim ama di mi :P

Hatalarım, kusurlarım, eksiklerim olduysa affola.
Anlaşılmayan kısımları sorun söyleyeyim diicem amaaaaa söz de veremiyorum ki :/
Anlayanlar anlamayanlara anlatsa???

Dikilmişini, hatta belki de giyilmişini paylaşırım ama bir ara :D

Kendinize iyi bakın..

28 Eki 2014

İzindeyiz Yüce Atam...

Unutturmaya çalışıyorlar...
Her şeyi...
Törenleri, marşları...
Andımızı, İstiklal marşımızı...
Ata'mızı ve bize verdiği armağanları
Özgürlüğümüzü, haklarımızı ve sahip olduklarımızı...

Başlığı yazarken geldi aklıma...

İzindeyiz, Yüce Atam
Seninle güldü bu güzel vatan
İlkelerin yaşayacak 
Şeref sözüdür sen bize inan

Mustafa Kemal, özgürlük demek
En güzel şarkıdır dudaklarda
Yine başımızda, nöbette yine
Kim demiş bizden uzaklarda.

Parıldayan güneş gibi
Alev alev yaktın gönülleri
Sana selam, sevgi sana
Bütün cihan saydı bu milleti



Gözlerimde yaşlarla söylerdim. 
Hatırlayınca söyledim baştan sona ve yine doldu gözlerim.
Bilmem hatırlayan kaldı mı...

Gerçi ne fark eder ki bi tek ben kalsam bile, 5 litre kanım var işte bayrağımın alına ekleyecek. 
Helal-i hoş olsun.
Susturamaz hiç kimse :)
Hem kimin haddine düşmüş beni susturmak?
Ben, cihanın önünde diz çöktüğü bir önderin çocuğuyum!

Unutanlara ve unutmak isteyenlere hatırlatayım ;)
Her ne olursa olsun
"Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır"

29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN



26 Eki 2014

Vintage severlere müjde :)))

Ben pek de mış gibi yapabilenlerden değilim ne yazık ki. İyi değilken iyiymiş gibi yazamıyorum yani.
Yok yok bu sefer ona buna sayıp sövmeyeceğim :)
Bunun için fazla yorgun hissediyorum kendimi.

Bu defa sağlık sorunlarından dolayı yatıştayım.
Her ne kadar dikiş dikemesem ve dolayısıyla buralarda varlık belirtisi gösteremesem de elbette ki gelişmeleri takip ediyorum.

Pratik dikiş'in son sayısı bir müjde ile geldi bugün.
Baktım daha yazan yok, ilk benden duyun istedim :))
Burda Vintage dergisi geliyooooooooo :)))


Bununla ilgili birkaç ay önce Hubert Burda yayıncılığa mail atmıştım.
Hatta "Bununla ilgili bir gelişme olursa kerameti kendinden bilicem" demiştim forumda :))) Sonrasında birkaç arkadaşım daha mail attı. Herhangi bir cevap almadık.
Ama benim taciz atışlarım hiç durmadı :)))) Düzenli olarak mail yağmuruna tuttum kendilerini.

Kızlar okuyorsanız bu satırları, bence başardık :)))
Her ne kadar mail atan binlerce kadından sadece birkaçı olma ihtimalimiz ya da Burda yayıncılığın bunu zaten planlanmış olma ihtimali dağlar kadar,  Hubert Burda yayıncılığın bizi ciddiye almış olma ihtimali ise cücük kadar olsa da ben yine de üzerimize alınmayı tercih ediyorum :P
Ya keramet gercekten bizdense??? ;)
Yo yoo alkışa hiç  gerek yok canlarım :DDDD

Her neyse işte, sonuçta yoldaymış Burda Vintage. Vatana millete hayırlı olsun ;)

Öptüm...