4 Eki 2014

Öptüm Bayramınızı ;Pp

Aslında 4 Ekim günü için "Dünya Hayvanları Koruma Günü"yle ve sokak hayvanlarıyla ilgili bişeyler yazmayı planlamıştım çook önceden ama ironinin babasına denk geldi :Pp



29 Eyl 2014

TEOG!!!

Arkadaşlar öncelikle hepinizden çok ama çooookkkk özür dilerim.
Ne sizlere yorum yazabiliyorum, ne de yorumlarınıza cevap yazabiliyorum. Yapabildiğim en blogger eylem yolda falan girdiğiniz postları okuyabilmek. İşin gerçeği hiç tarzım olmasa da onu bile yarım yamalak okuyabiliyorum.

Sebebi başlığında gizli :)
Aramızda 8. sınıf (bence orta son sınıf) öğrencisi velisi illa ki vardır. Yoksa bile 7. sınıf öğrencisi velisi vardır. 6. sınıf öğrencisi velileri henüz yaşadığım stresten haberdar değiller pek.

Baştan özür diliyorum ama biraz argolu, belki de küfürlü bi yazı olabilir bundan sonrası. Çok sinirliyim çünkü.

Son 1-2 senedir TEOG diye boktan bi sınav sistemini sardılar başımıza. Ondan önce de SBS vardı ama o bile bu kadar kötü değildi.
Zaten oldum olası bi tülü dikiş tutmayan, hem öğrenciyi hem de veliyi aptala çeviren rezil bi eğitim sistemimiz vardı, sıçtık biraz daha sıvayalım, bari hepten salak olsun hala olmayan kaldıysa der gibiler.
Milli eğitim bakanlığı Alice harikalar diyarında yaşatıyo bizi sağolsun. Her an her türlü sürprize hazır olmak lazım. Komediye bak.
Ulan eğitim-öğretim denen şey bir toplumun, genel profilini yansıtmaz mı?
Ne fırıldak milletmişiz anasını satayım. 2 senede bir değişiyor müfredat.
Zaten aslına bakarsan eğitim denen şey bizim sistemde hiiç yok, öğretim sadece bizdeki.
Tamam ona da eyvallah da bari benim verdiğim eğitimi mahvetme.
Hayır senin yaptığını ben toparlayamıyorum da bari benim yaptığımı bozma di mi yani.

Bilmeyene Teog'dan biraz bahsedip biraz daha saydırmaya devam edeyim.
Bizim zamanımızda orta sonda sınava girer, puanına göre Anadolu lisesi, Fen lisesi, meslek lisesi seçeneklerinden birine yerleşebilirdin. Meslek lisesi istemezsen gitmezdin. İmam hatip liseleri tercihe bağlıydı ve az sayıdaydı. Hiç birini istemezsen ya da tuttutamazsan evine en yakın "DÜZ" liseye kaydını yaptırır hayatına devam ederdin.

Teog sistemine göre 13-14 yaşındaki çocukları yarış atına çevirmeniz gerekiyor. ÇOCUK!ları.
Aklı bi karış havada olan, ergenlik sorunlarıyla mücadele eden, kişilik arayışında olan çocuklar bunlar.
Şimdi sen bu çocukları alıp daha insani meziyetler edinmeleri için eğiteceğine periyodik cetveli , amiplerin nasıl ürediğini gibi gereksiz bir çuval bilgiyi EZBERLETİRSEN bu çocuk kaçarı yok embesil olacak bi kere.
Ben de öğrendim, hiiiç bi işime de yaramadı. Kendi öğrenciliğimde de aynı şeyi savunurdum, hala aynı fikirdeyim. Sen bana kavramı anlat ana hatlarıyla, ben bi bakiim sevecek miyim. Ha seversem kendim tercih eder ve zaten o konuya yönelirim. Bu konuda eğitimime devam etmek istersem de ıncık cıncık ne varsa öğrenirim zaten. Bana ne ya kurbağanın kalbi kaç odacıklı!!!!
Baştan iğrendiriyosun olaydan.
Bana sorarsan tamamen "Ulan boş kalıyo müfredat, dolduralım bişeylerle" denmiş bi durum. Ama Türkçe ve Matematik için biraz farklı düşüncelerim var. Matematiğin sin. cos. tan. cot. kısmını çıkartıp devam edilebilir. Türkçe için ise artık o 100 sene öncede kalmış söz sanatarını, edebi yaklaşımları biraz daha yüzeysel geçersek tamamdır bence. Sorun kalmaz yani.Tarihe gelirsek rica edicem sevgili öğretmenler ne soracağınızı şaşırıp bilmemne savaşının tüm detaylarını, bilmemne anlaşmasının tüm maddelerini sınavlarda sormayın yaa. Ya bugünkü koşullarda geçerliliği varsa o etkileşimi anlat çok rica ediyorum.
Bence şu anda en işe yarar dersler resim, müzik beden :))) En azından kendlerini ifade edebiliyor çocuklar.
Oooffff, eğitim sistemimiz bu ülkenin gerçekten en derin yarası. Daha doğrusu milli utanç kaynağımız.

Teog'a dönelim tekrar...Eşşşşekler gibi çalıştırıcan çocuğu, anadolu lisesi diye makyajlanıp, bize kakalamaya çalıştıkları kıçı kırık mahalle lisesine gidebilmesi için.
Daha düşükse puanın, meslek lisesine...
Yolun ortasına bıraksan, sağa mı yoksa sola mı gideceğine karar veremeyecek yaşta bi çocuğa mesleğini seç diyosun! Hem de öncesinde herhangi bir yetenek değerlendimesi ya da yönelim tespiti falan yapmadan.

Peki bu çocuk, çocukluğunun gereklerini yerine getirmiş ve sonuç olarak da  sınavda düşük not almışsa???
İki seçeneğin var.
Ya en yakın imam hatip lisesine ya da her sene bir 0 araba parası ödeyerek özel okula...
Valla kendi adıma söyleyebilirim ki her sene (2014 yılı değerlerine göre) yaklaşık 40.000 TL ödeyebilecek gücüm yok. Olanlara da şaşırıyorum. Ne kadar çok zenginimiz varmış.
Ayrıca milli eğitime de ağzımı doldura doldura küfrediyorum.
Dünyanın hangi ülkesinde eğitim görmek bu kadar zor ve pahalı???

Şimdi bu noktada da bi açıklama yapıp devam edicem.
Bu yazacaklarım tamamen şahsi görüşümdür ve yoruma açık değildir.

Elhamdülillah MÜSLÜMANIM.
Ama kimsenin dini, dili, ırkı, mezhebi beni bağlamaz. Ben kendime müslümanım. Herkesin kendi tercihidir, kendi tarzıdır.Ben peygamber efendimizin de buyurduğu gibi herkesi aynı şekilde kucaklarım. Başını kapatanla da, kıçını açanla da derdim yok. Başka değerler var benim önemsediğim. Akıl gibi, ahlak gibi...
Oğluma da dini eğitimini gerektiği şekilde verdiğime inanıyorum.
Ben oğlumun, sırf notları yeteri kadar yüksek değil diye imam hatip lisesine ya da yine makyajlanmış haliyle çok programlı liseye gitmesini istemiyorum.
Kaldı ki şimdi her tür okulda başı kapalı öğrenciler ve her okulda mescitler yapılmış!!!
Neden düz lise, mahalli lise kavrammını kadırdınız .... .........  (çok ağır bi küfür salladım burda ama yazamadım)
Ben din ağırlıklı eğitim görmesini istemiyorum oğlumun.
Din kavramı benim için eğitimden bağımsız bir kavram ve bence genel olarak da böyle olmalı.

Bu durumdan hiç rahatsız olmayan arkadaşlarım elbette ki vardır, saygı duyuyorum ama ben İSTEMİYORUUUMMM.

ALOOOOOOO!!!......Sözde herkese hakkını veren!!! ........
Biz muz cumhriyetinde mi yaşıyoruz???
Benim hakkımı, oğlumun hakkını niye elimizden alıyosuun???
Ha diyeceksin ki haham efendinin kızını da yazdım imam haip lisesine...
Mübarek olsun....

Ayrıca 3 çocuk yap diye bas bas bağıranlar var ya, onlara sesleniyorum...
Her biri için senede 100.000 TL. aliim canım, bir ayakkabı kutusu altı üstü ;)
Bak o zaman yaparım belki :Pp

Adaletini s... senin??? (pardon)

Ama asıl olay şu ki arkadaşlar, düşünen bir toplumu yönetemezsiniz.
Okumayalım, öğrenmeyelim, düşünmeyelim diye yapmayacakları şey yok.
Bkz.
"Obama yayınladığı mesajda, gençlerden teknolojinin sağladığı faydalarla yetinmemelerini; onu geliştirmeleri gerektiğini dile getirdi. 
Binali Yıldırım’ın ise teknolojinin karmaşık bir yapıda olduğunu dile getirmesi ve “Sistematik bir şey yok. Abur cubur dolduruyorsun… Bu bilişime fazla kafayı yorarsan sıyırırsın” sözleri dikkat çekti."

Başka sözüm yok sayın yargıç...


Biz bu sene oğlumla birlikte TEOG savaşı veriyoruz. Belki şu rezil düzene çomak sokacak bişeyler yapabiliriz umuduyla.
Ne demişler, umut fakirin ekmeği.

Yani bu seneki dikiş performansım yerlerde olacak demektir. Henüz pek de başlayamamış olan dikiş kariyerime bu sene de böyle rölantide devam edeceğim :)

Allah tüm sınavzede gençlere zihin açıklığı versin.
Allah bize şunları yaşatanları da en acil tarafından başımızdan eksik etsin lütfen :P